Love the nature, save the future!

Alle details vinden over dit bijzondere Comeniusproject, surf snel naar: www.lovethenature.yolasite.com.

maandag 23 april 2012

GR dag 2: verslag van de reis openingsdag

Hier het eerste rechtstreekse verslag van de juffen. De meisjes hebben voor de foto's gezorgd.

Hallo thuisfront,
Even een update uit Amaliada. Na een zeer vermoeiende zondag, hebben we vandaag een bijonder relaxte dag gehad.
Nog even over de zondag: met de wereldbol op onze rug en met het luchtbedpompje bij de hand, arriveerden we om een uur of 5 op Schiphol. De moeder van Lotte reed stevig door, waarvoor nog onze dank! Koffers afgeven was zo gepiept en dus op zoek naar een kopje koffie.  Nog even op de foto en via een Eftelingrij door de beveiliging. Alleen bij Jenny ging het alarm af ( toch een potientiele terroriste?) Daarna op zoek naar de gate, die verder weg bleek dan we gedacht hadden. Ook op Schiphol zijn tegenwoordig rookzones! We kwamen als laatsten in het vliegtuig.

Na een rustige vlucht landden we op Athens. Lotte en Noah leidden ons naar de bagageband en toen op zoek naar THE BUS. Deze bleek aardig vol te zijn, maar nadat we al onze vrouwelijke charmes in de strijd gegooid hadden, konden we er toch nog bij. Weliswaar als sardientjes in een blik, gepropt tussen allemaal koffers, was het te doen.

Bij het uitstappen was het even hectisch: Noah was bijna haar fototoestel kwijt en Herma had alle ritsen van haar tas open. De dader deed alsof zijn neus bloedde. Herma furieus!!! Maar gelukkig nog in het bezit van al haar spullen.
We waren op tijd bij het grote busstation, kaartjes gekocht, maar die bus was ook vol. En daar konden we niet meer bij. Het werd dus 15.00 uur voordat wij richting Amaliada vertrokken. Met een plaspauze arriveerden we op de plaats van bestemming om 19.30 uur. Hier werden we enthousiast begroet door Elsa, Kostas en de ouders, kinderen van de gastgezinnen.
Klein stukje lopen naar het hotel en even opfrissen. Om 21.00 uur de eerste souvlaki met Griekse salade hongerig verorberd.
Terug in het hotel nog een glaasje en naar bed. 8 uur aan een stuk geslapen!

Vanmorgen  zijn we opgehaald door Varsili en op school ontvangen. Presentjes uitgewisseld en hebben Lotte en Noah de presentatie over ons en de school gehouden. Gelukkig waren we de eersten en was iedereen nog vol aandacht. Complimentje voor de meiden!Sommige deelnemers hadden wel een hele lange presentatie!

Om 13.00 uur werden we in de bus geladen richting Kourouta Beach. Hier moesten de leerlingen schelpen, stenen en andere zaken verzamelen. We mochten nog even uitrusten van de vermoeiende reis op een strandbedje.

Om een uur of drie zijn we naar de manege gewandeld, waar de horseriding plaatsvond. Zou een half uur zijn, maar na een kwartier moesten ze er al weer af. Genoten op het terras van het zonnetje!

Om 18.00 uur weer terug naar Amaliada, op zoek naar een terras ( alweer?)

Bijschrift toevoegen

Lotte voelde zich  toch wel  eenzaam  bij het gastgezin en mag de komende dagen bij Noahs gastgezin logeren.