Love the nature, save the future!

Alle details vinden over dit bijzondere Comeniusproject, surf snel naar: www.lovethenature.yolasite.com.

maandag 1 oktober 2012

LT dag 1: Zaterdag 29 september 2012 ‘Dag van vertrek’

Om exact kwart voor elf stonden: Lucas, Bart en Levi met hun ouders klaar bij het Prinsentuin van Cooth om nieuwe buitenland ervaringen op te doen. Dit in het kader van het Commenius project.
We zijn om 11:00 uur naar Eindhoven vertrokken, nadat we afscheid hebben genomen van onze ouders. Na een flinke omweg zijn we toch op de plaats van bestemming gekomen. Er waren wegwerkzaamheden ter hoogte van Gilze.
Rond de klok van twaalven arriveerden we op het vliegveld. We waren de parkeerplaats nog niet af en Lucas was meteen aan de slag gegaan met het nemen van foto’s. Levi en Bart showden hun bagage. Daarna zijn we naar de terminal gelopen. Handig he Levi een tas op wieltjes… In de terminal vindt je de incheckbalie. Op een beeldscherm hebben we gezocht bij welke incheckbalie onze bagage gedropt moest worden.
Nadat we de eerste succesvolle inchecks hebben gehad, kwam dhr. Theuws in de problemen. Wat bleek hij had zijn ticket op zijn roepnaam geboekt. Tip: boek altijd een ticket op je volledige voornamen en niet op je roepnaam.
Nu eerst tijd voor een hapje eten! Daarna op naar de douane controle. Dat ging bijna helemaal goed totdat er allerlei bellen en piepjes afgingen. Dat is Lucas die door de metaaldetector heen liep. Na een grondige fouillering bleek zijn broekriem de boosdoener.
Om 14:15 uur konden we uiteindelijk vertrekken.

Drie blije leerlingen in een vliegtuig.

Prachtig!
De vlucht verliep voorspoedig en na een anderhalf uur zetten we voet op Litouwse grond. Direct klokjes en mobieltjes bij de tijd gezet. In Litouwen is het 1 uur later.

De koffers kwamen keurig op rij binnen waarna we het vliegveld konden verlaten. Daarna hebben we de taxi genomen richting hotel ‘ Velga’. Voor een twee sterrenhotel was het op orde en schoon. Afgezien van het vreselijke bloemetjes behang en goudkleurige ‘bollywood’ gordijnen.
Na een flinke avondwandeling richting het oude centrum zijn we een hapje gaan eten. Onderweg werd onze aandacht getrokken door grote grafstukken. Daarachter bleek een overdekte bloemenmarkt schuil te gaan. Perfect geschikte en gerangschikte bloemen lagen opgesteld in de meeste kleurrijke composities.

Rond de klok van tien uur hebben we nog even het programma doorgesproken en daarna konden gaan slapen.

Herma Martens zei

Mannen veel plezier en geniet van alles!
Groetjes, Herma Martens

eduardkamstra zei

Veel leerplezier en vergeet niet ervan te genieten! Groeten, Eduard Kamstra.