Love the nature, save the future!

Alle details vinden over dit bijzondere Comeniusproject, surf snel naar: www.lovethenature.yolasite.com.

zondag 6 mei 2012

SP Dag 1: De reis naar Sevilla in Spanje

Tot in de puntjes is alles voorbereid. Zelfs ministroopwafels zijn ingeslagen. Vanmorgen in alle vroegte zijn ze vertrokken. Op de foto's moeten we nog even wachten, dat zal wel vanavond worden.

Desiree, Niek en meneer abrahams hebben al een berichtje op facebook gezet dat ze op Schiphol zijn en klaar staan voor de vlucht. Meneer Abrahams zit er al helemaal is en heeft al een eerste verslagje in het Engels gemaild:
Good morning! Here is our first contribution for the blog. We left this morning at 5.30 for Schiphol Airport and arrived about an hour ago. The check-in went well, and now we are waiting for boarding. Agnes took a nice picture of us in front of the airport.
Gelukkig hebben meneer Abrahams en meneer Mertens wat later een langer verslag van de reis gemaild:
Vandaag stonden we op tijd op om te vertrekken naar Sevilla. Al om half zes in de ochtend zijn we vertrokken vanuit het huis van meneer Mertens naar Schiphol. Het inchecken ging lekker snel en was voor sommige van ons een geheel nieuwe ervaring. Paspoortcontrole hebben we nauwelijks gehad...De vlucht ging goed, de tijd vloog voorbij. Jammer genoeg was het bewolkt, dus konden we onder ons eigenlijk niks anders zien dan wolken. Na de landing op het vliegveld van Madrid, beseften we pas echt goed dat taal een probleem kan zijn. Vanaf dat vliegveld moesten we namelijk op zoek naar de trein naar Sevilla. Het bleek dat we daarvoor een bus moesten hebben en na bijna een uur stonden we op het treinstation van de Spaanse hoofdstad. Daar hebben we uitgebreid uitgerust van het lange reizen en energie opgedaan voor de treinreis die nog in het verschiet lag. Het was een erg luxe en snelle trein, die ons in tweeënhalf uur naar de andere kant van het schiereiland bracht.
Aangekomen op het station van Sevilla, kwam José, de directeur van de Spaanse gastschool ook net aan. Hij was verbaasd dat we zo vroeg waren. Een enkel telefoontje later, waren ook de gastouders en -kinderen van Niek en Désiree aangekomen en konden we allemaal naar ons logeeradres gebracht worden. Désiree heeft meteen een communiefeest meegemaakt en Niek - die toch al zeer vermoeid was - heeft enkele Spaanse gebruiken in zijn gastgezin ervaren. Meneer Mertens en ik werden naar ons hotel gebracht en vanuit daar hebben we een korte wandeling door het stadscentrum gemaakt en een hapje gegeten. Lekker!
Saludar, Eric Abrahams en Hans Mertens.

eduardkamstra zei

Have a great time in Sevilla. Wasn't Mr. Mertens on the plane?